tirsdag 10. april 2007

Påskeferie- del3

Etter ett par dager på Casa tok vi turen videre mot kaldere strøk. Vi reiste først til Canar, en liten by oppi fjellet.......Her sov vi på ett lite hostell, der det var iskaldt.
Ett rom, kaldt vann, ingen varme og ingen bad var det som viste seg.
Men for 4 doller personen kan man vel ikke regne med noe annet:)

Her har vi tatt turen til en fødselsklinikk som Normisjon driver. Her er altsår Andreas Eidem født (for de som kjenner han), og foreldrene hans har vært misjonærer her.....
Like etterpå reiste vi til Inga Pirka, de best bevarte Inkaruinene som finnes i Ecuador. Her traff vi mange indianere som vi kunne få shoppa litt varmt tøy av:)
Disse ruinene er 3230 meter over havet!
På turen opp og ned ble vi fraktet i en pick-up!

Etterpå reiste vi videre til Cuenca, den 3. største byen i Ecuador.
Der var det kaldt og godt, og vi fikk litt Norge følelse midt i påsketidene:)
Her er vi oppe på en utsiktspost som heter Turi. Vi fikk en fin gåtur ned!

Jeg og Anette fikk kjøpt oss noen finger-dukker:)
Fem og en halv time i buss tilbake til Guayaquil. Bussen var stufull, og veiene var ikke akkurat bygd i går:)
Heldigvis fikk vi sitteplasser!

Maten i landet er ikke noe å skryte av, og det var deilig å komme hjem å få en skikkelig feit meny på Mac Donalds:)

Så var det bare å slappe av de siste dagene i ferien.
Ble endel spilling, og det har vært en knallbra ferie!
Tusen takk Anette for en helt topp ferie og ett fantastisk besøk:)
Det var utrolig trist når du reiste, og jeg kjente at hjemlengselen tok fatt i meg, der vi sto på flyplassen!Men nå er det bare å fatte mot og stå på. Har begynt å jobbe nå, og det er jo derfor vi er her. Deilig å være i tjeneste igjen, og utrolig godt å kjenne seg nødvendig!
Gla i dere alle sammen og tenker masse på dere der hjemme:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen! Fatter ikke at ikke det er kommet noen kommentarer...Det er vel forde de er misunnelige.Hadde jeg vært 25 ville jeg gjordt som dere,og jeg hadde nok tatt me meg et par unger hjem. Se om dere kan få me dere noen:Jeg kan passe de av og til hvis dere måååå jobbe.Gøy å lese o og se alle de flotte bildene.Alle har vært hjemme her i påska. Veldig koselig.Lykke til videre.
Klem fra Åse

Anonym sa...

Nå har jeg sett på bloggen deres flere ganger.Det er så bra skrevet ,fine bilder .Vi har hatt besøk av Gerd A og Lone Elise og Kjell Tore pluss noen flere De hilser til dere. I dag er det 3 mnd siden dere reiste .Vi gleder oss veldig til dere kommer hjem.Si fra om når pakken kommer.Håper den kommer fram.Vi tenker veldig på dere. Masse klemmer mamma og pappa.